Naponta túl sokat eszek mit tegyek? -Bajcsai Flóra

A karantén egyik csapdája lehet, hogy a napi rutin hiánya, az unalom, vagy a konyha közelsége és az ételek elérhetősége miatt többet eszünk a megszokottnál. Előfordul az is, hogy járni szeretnénk egyet a lakásban, új ingereket keresni, amik akárcsak egy kis örömet tudnak szerezni ebben a megpróbáltatásokkal teli időszakban, és végül a hűtő előtt állva találjuk magunkat. A jó oldala a dolognak az, hogy most több időnk juthat önmagunkra, amit nagyon jól kihasználhatunk, például akár arra is, hogy tudatosabbá tegyük étkezési szokásainkat.

Eltervezhetjük hétfőn, hogy miket fogunk enni a héten, vagy beiktathatunk plusz érkezéseket (ha nincs meg a napi 5), de ebben az esetben csökkentsük az egyszeri adag mennyiségét! Ezzel elérhetjük azt, hogy ne legyünk a főétkezések közt éhesek, és unaloműzésre is jó lehet a rendszeresség. Egy másik jó stratégia, ha az unalomevés helyett iszol egy pohár vizet. Így a folyadékbeviteledet is optimalizálhatod.

Nézz rá a weblapunk Mozogj, Napozz, Éppen eleget egyél! cikkére.

Fontos belegondolnunk abba, hogy a jelenlegi helyzetben nem tudunk, és nem is ajánlott hetente többször a boltba szaladni, mert épp eszünkbe jutott valami. Mivel az egyszeri, nagymennyiségű bevásárlással megtelhet a hűtő vagy a kamra, azt érezhetjük, hogy a nagy választékból annyit és akkor ehetünk, amikor csak akarunk. Ilyenkor érdemes tudatosítani, hogy ez az élelmiszer nem azért lett elraktározva, hogy hirtelen el is fogyjon, hanem azért, hogy a kiszámíthatatlan helyzetekre felkészítsen, esetleg megnyugvást adjon a tudat, hogy ha nem tudunk eljutni a boltba, van otthon tartalék. Nem arról van szó, hogy együnk kevesebbet, mint egy átlagos, járványmentes napon, csupán arról, hogy legyünk tisztában azzal, miért tettünk félre ennyit.