11 tipp, hogyan csináld végig nyugodtan a járványt – 6/6. rész

10)    Gondoskodj magadról

Egy olyan problémát, mint a pandémia nem tudunk kontrollálni. Ez egy plusz érv amellett, hogy foglalkozzunk a stressz csökkentéssel, amire viszont van ráhatásunk. Meditálás a vírusokkal szemben? Aligha működik. De az a szép az összes ilyen technikában, hogy csökkentik a félelem- és stressz szintet függetlenül attól, hogy milyen kihívással állsz szemben. A napjaid kialakítása egyszerűen kihat a jóllétedre. Ez akkor is igaz, amikor vélhetően a társadalom egy összeomlás szélén áll.

Elég cinikus egy ilyen helyzetben azt tanácsolni, hogy sportolj, vegyél részt játékesteken, de ezek a tevékenységek bizonyítottan lebontják a szervezetünkben lévő adrenalint és kortizolt. Az önmagunkról való gondoskodás az egyik olyan eszköz, amivel hatással lehetünk a mentális egészségünkre. Kár lenne nem kihasználni ezt a lehetőséget, ha mondjuk  téged az aktuális helyzet érzelmileg felkavar. És ha ezért  azzal vádol bárki, hogy csak magaddal foglalkozol és a problémákról nem veszel tudomást, na az a valóságtól kissé elrugaszkodott kijelentés. Ennek pont az ellentéte igaz. Csak egészségesen van ahhoz elég erőnk, hogy együttérzőek legyünk és odafigyeljünk az embertársainkra.

11)    Alakíts ki egy egészséges fatalizmust

Az utolsó tippel a kicsitől eljutunk a nagy léptékig. Az olyan kivételes helyzetek, mint amilyen ez a mostani is, jó pillanat ahhoz, hogy ennek a társadalomnak a struktúráját, illetve magát az életet egy új perspektívából szemléljük. Ebben az egészben ott lebeg egy kicsit a mulandóság és az alázat is. Senki nem számol ilyen egzisztenciális problémákkal, van egy illúziónk a biztonságról. Mindig azt gondoljuk, hogy mi nem kerülünk ilyen helyzetbe, hogy nem lesz ennyire rossz, és találni fogok mindig egy zacskó tésztát a kamra egyik szegletében. De néha ez az elképzelésünk szertefoszlik.

Ha időről időre ráeszmélünk a saját múlandóságunk és a társadalmunk törékenységére, az elvezethet minket egy egészséges fatalizmushoz, azaz annak a mély elfogadásához, hogy bizony van amit nem tudunk kontrollálni,. Ez a mély elfogadás felszabadíthat, motiválhat, sőt a mindennel dacoló optimizmus és a tudatosan pozitív beállítottság mellett a humort is behozhatja az életünkbe, ami valóban jótékony hatású. 

Lehet, hogy az egzisztenciális kihívások nem mindig problémák, amiket meg kell oldanunk. Néha lehet, hogy apró jelzések arra, hogy tudatosabban éljünk.

Vissza